torsdag 5. desember 2013

Nå er det jul igjen !

)(!#&#!%!&#/&, tenkte jeg i dag da jeg våknet (først stod det noe helt annet enn /#&/(!#&(/! , men noen lesere har klaget på bruk av banneord i bloggen .... )Søren klype ville kanskje mange sagt.. Jeg innså nemlig plutselig at jeg fremdeles er en blogger frem til jul, og jeg har ikke vært trofast mot mine lesere.. Jeg har ikke slengt ut en eneste kommentar , eller strofe siden ...Jah 15 november.

Men hva skal jeg skrive om ????Fotballfrue har jo vært ute med magen sin, og mange vil kanskje lure på om jeg har en kommentar til dette ? Det har jeg ikke . Men tenkte kanskje jeg skulle slenge ut et bilde av meg selv etter fødselen av min sønn... Etter å ha sett på et utvalg av bilder etter fødselen og dagene etter, fant jeg ut at jeg like godt kunne la være! Jeg fant også noen bilder fra under fødselen ... Et gledelig gjensyn, men dog ikke passende på bloggen...

Istedet for etterfødselbilder har jeg derfor valgt å fokusere litt på meg selv , kameravinkler og tips og triks:


Finn din kameravinkel!

Mange av dere har spurt hvordan jeg kan være så perfekt. Svaret er elementært : Det er sånn jeg er !  Jeg må likevel påpeke at dette ikke alltid kommer frem på bilder. Av og til ser jeg ut som jeg ikke er helt i vater, og tilsynelatende har tatt eller drukket både det ene og det andre. F.eks her på bilde nr 1.

Vel hvorfor blir det sånn ? Svaret på at dette er lite flatterende kameravinkler!! Det å bli tatt bilde nedenfra, knipset spontant av sønnen ser ikke ut til å være min greie. Bla. a kan du se opp i nesen som virker å være litt skjev... Bildet nr 2 er også tatt av min sønn. her kan det se ut som jeg har to haker, men det har jeg egentlig ikke. Iallefall ikke om jeg strekker halsen skikkelig. Igjen en lite flatterende vinkel...Mitt tips til dere er å forsøke å finne "godvinkelen ".  Alle har nemlig en god kameravinkel!I løpet av mine 33 år har det ikke lykkes meg å finne denne flatterende vinkelen, men jeg slutter aldri å lete. Never give up . You can be a star osv...

Besøk av veninne:

Den siste tiden har vært hektisk ...og for å prøve å huske litt, så måtte jeg se litt på bilder jeg har tatt den siste tiden . Bl.a hadde jeg besøk av en venninne, her anonymisert  midt i stuen foran kjøleskapet og støvsugeren, og slurpende på litt vin. Det er viktig at folk aksepterer å være med på bloggen, og at man spør før man knipser bilder. Det er imidlertid ikke alltid man har tid til det, og da kan et kjapt bilde bakfra være ypperlig. jeg vil imidlertid her påpeke at min venninne var inneforstått med å bli tatt bilde av .Og så vil jeg legge til at fargen grønn er in for tiden. Genseren ser imidlertid blå ut på det andre bildet...Så en bitteliten motebom der altså.

 
 
 
 

Så fikk vi en pakke her om dagen, med sånn bobleplast inni . Min samboer elsker bobleplast :


popp popp

Så hadde jeg tatt dette bildet av en politimann : Åge Ivar Dille. Jeg antar jeg hadde et fengende ordspill her ..."Noe med dilldall , dille fikk dilla, dille har dallet seg opp før nyhetene"... eller noe i den dur... jeg kan imidlertid ikke huske noen fengende bemerkninger, så jeg lar det bli med bildet.

Hva har du gjort i det siste ? Har du funnet kameravinkelen din ? Har du en kommentar til Dille ?





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar