tirsdag 15. oktober 2013

En hverdag i mitt liv

Mange bloggere skildrer sin egen hverdag med iver og entusiasme. Jeg tenkte derfor jeg skulle beskrive en av mine hverdager med nøyaktighet. Jeg bestemte meg for å ta notater underveis. !Dette viste seg imidlertid å være vanskeligere enn først antatt. iallefall ... Her er mine notater gjengitt:

08:25 - Sønn våkner. (mange vil her si "din heldige %&#/"¤% .... Mor er imidlertid et B-menneske. Far er B-menneske. Dette er ikke flaks , men genetikk. Elementært)
09:00 - Mor observerer at hjemmet mangler essensielle matvarer som banan og brød som går an å tygge. Mor går på butikk. Sønn hopper på fars hode.
09:15- mor er tilbake med brød, banan og pepperkaker. Sistnevnte kjøp er et koselig trekk, men sønn vil ikke lenger ha brød, men pepperkaker.

................her er et stort hull i  notatene... Sannsynligvis spiser sønn en brødskive, men hvem vet... ?

10:53- her har mor notert at sønn putter baller på en kasse. På nåværende tidspunkt er mor usikker på hvilken kasse og baller dette gjelder ...
10:55 - Snakker med mor til mor og far til mor i telefonen. (altså henholdsvis mormor og morfar)Disse er ute og kjører over fjellet...
10:57- Mormor sier noe sånt som ne...ba...du...e.... Dette er ikke fordi mormor har fått et illebefinnende , men fordi dekningen på fjellet er dårlig. Samtalen er plutselig ferdig.
10:58- Sønn gir mor rød ball, og sier den er gul
10:59- Sønn blir oppmerksom på at mor noterer. Sønn tar penn, og sier han vil tegne... Notatene blir utydelige.
11.01-mor tegner katt. Sønn er lei av å tegne. Sønn henter lego.
11.02- Brannmann Sam er ferdig ( Er usikker på når brannmann sam begynte, da det er umulig å finne noe starttidspunkt.
11:10- Sønn og mor har bygget lego. Mor tar bilde, og sender til alle vennene sine for å bevise sønnens dyktige ingeniøregenskaper.
11:12- Sønn er lei av å bygge lego, og leker med en buss.

..........

12:20- Sønn sier Hellegud mer enn 2 ganger ( mest sannsynlig har mor sagt det først). Mor overtaler sønn til å si noe annet... Hva står ikke beskrevet i notatene. Mor rydder vekk lego.

...............

13:30- Mor og sønn ser på twinkle twinkle little star

..............stort hull...Hva skjer ?

19:00- Sønn legger seg


Dette er altså mine notater fra en helt vanlig dag, og nå skal jeg evaluere eget arbeid.

Det er flere ting som slår meg når jeg leser gjennom dette. Det første jeg vil påpeke er at hverdagsbeskrivelsen er full av huller . Det blir litt tynt. Som leser vil man sitte igjen med flere spørsmål. Når spiste mor? Når var middagen ? Stod far i det hele tatt opp av sengen ? Hvorfor er ikke far med i notatene?....etc... Som journalist ville jeg muligens fått sparken for en god stund siden.

Det andre som slår meg er at jeg skriver utydelig. Notatene er preget av hastverk, og unøyaktighet snarere enn presisjon.

Det tredje og siste jeg biter meg merke i er at tidspunktene kanskje er fulgt noe slavisk. Ellers er jeg godt fornøyd !

2 kommentarer:

  1. Sover ikke sønn på dagen lenger? Det gjør crazytwins. De våkne riktignok før syv om morgenen. Blæ.

    SvarSlett
  2. Marfrid: Det varierer. En time av og til. Denne dagen ingenting. takk for din kommentar . tjohei :-)

    SvarSlett