søndag 6. oktober 2013

Badet er ferdig !

Ja badet er ferdig.( Ikke at det ble ferdig nå nylig, for det ble jo selvfølgelig ferdig for en haug med måneder siden.... Det er imidlertid essensielt med overskrifter som fenger, og overskriften "badet er ferdig" vitner jo om noe som er fullført, altså en slags bragd.)

Vel , så tilbake til sakens kjerne... Jeg ble meget skuffet da jeg helt plutselig uten forvarsel, innså at jeg ikke har skrevet noe på bloggen min de siste månedene. Så hva beviser dette ?

1. Jeg har et for kjedelig liv til å blogge
2. Jeg er for dårlig med hensyn til tiltakslyst og motivasjon
3. Jeg har hatt skrivesperre og skrivekrampe de siste månedene

Hvis dere nå har peilet dere inn på 2..., ta dere en bolle...Svaret er selvfølgelig nr 3. Enhver stor forfatter kan få skrivesperre, og jeg har nå innsett at dette har skjedd meg også. Så er spørsmålet hva som skal gjøres med dette...? jeg har jo sagt det før . "Her skal det jaggu skrives ! Hold dere fast, for her kommer litt av et prosjekt!" Det har imidlertid vært et gjentakende problem at jeg stadig vekk får skrivesperre... Jeg har også skjønt at dette gjelder andre situasjoner i tilværelsen . F.eks har jeg "treningssperre", og enkelte dager har jeg også "gåpåbutikkensperre" selv når butikken ikke er mer en 5 minutter unna . så hva gjør jeg med mitt sperreproblem ?

Jeg bestemte meg for å google det. Med søkeord: Sperrer og står fast fikk jeg opp følgende artikkel : http://www.an.no/nyheter/article6795059.ece . Artikkelen viste seg å henvise til et arctic race...Altså relativt ubrukelig. Løsningen finnes altså ikke på internet... Så nå sitter jeg her med skjegget i postkassen og ræva på høygir, men har lite svar å komme med. Jeg kan bare beklage til mine trofaste lesere for skrivesperren, og prøve å komme sterkere tilbake.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar