fredag 25. oktober 2013

Dikt og tegnekonkurranse


Dråpen
Henger der
ikke

Hørt det før? Min samboer hadde ikke det. Det er imidlertid et dikt skrevet av Jan Erik Vold. Et flott dikt om en dråpe som henger der, og så plutselig helt uten forvarsel faller den ned. Jeg angrer litt på at jeg ikke valgte dette da jeg fikk i oppgave å skrive diktanalyse i mine yngre dager.

Årsaken til at jeg nå valgte å fokusere litt på dikt er fordi noen ser ut til å mene at bloggen mangler følelser og stemninger. jeg vil imidlertid få påpeke at jeg er storslagen med dikt, og inspirert av dråpediktet har jeg funnet flere gode strofer nå i dag. jeg tenker at dette innlegget kommer til å piffe opp bloggen betraktelig.

Dette kom til meg da jeg lagde middag:

Poteten
koker sannelig
ikke

Glemte
skru på
komfyren


Dette kom til meg da jeg var ute :

Kaldt
på benken
blærekatarr

Bussen
er forsinket
skit

Poll: stem på beste tegning

Så tegnet jeg en tegning i dag, som samboeren ikke syntes var noe særlig fin. Han veddet på han kunne tegne noe finere. Så nå har jeg opprettet en poll, og spør mine trofaste lesere hvilken tegning som er finest. Det er altså to tegninger : en mann som får et lyn i huet, og en konge som får et lyn gjennom en stav. Temaet har altså vært lyn . Det mottas ikke klager på bildekvaliteten, da jeg er godt fornøyd med å få med skyggen av egen hånd på de fleste av bildene. Stem stem stem. Av de som stemmer vil det bli trukket ut en heldig vinner som vil få en tepose og en signert tegning.

Her kan man tydelig se begge tegningene. 

Kongen står på en bakketopp med føttene ut i en ukomfortabel stilling

Her ser vi tydelig hvordan lynet treffer hodet. 

Detaljer











2 kommentarer:

  1. Stemmer på tegningen til høyre. Liker det smått morske utrykket i fjeset, der.

    SvarSlett
  2. Da må du stemme i pollen øverst til høyre på bloggens forside herr Jøsevold :)

    SvarSlett