tirsdag 10. mars 2015

Evaluering av nyttårsforsetter 2014

I januar 2014 hadde jeg et blogginnlegg relatert til nyttårsforsetter for 2014. Jeg tenkte jeg nå skulle gjennomgå disse for å se om noen av målene/forsettene ble oppnådd i 2014, da vi tross alt er kommet til 2015:



-Alltid sjekke om dolokket er nede før jeg setter meg på det. NEI desverre har jeg ikke blitt bedre på dette området. Her om dagen datt jeg nesten helt ned i do da samboer eller sønn ikke hadde tatt ned dolokket.
-Blogge om samfunnsnyttige ting. Tjass ...ja ...eller NEI. Jeg overlater til mine lesere å svare på dette spørsmålet og oppretter en POLL/undersøkelse på siden.
-Slutte å miste smuler ned i tastaturet mitt. Dette mener jeg at jeg har blitt bedre på det siste året. Mye pga at jeg har vært gravid , og da ikke spiste så mye i nærheten av tastaturet. I permisjonen har jeg stort sett spist stående.
-Slutte å irritere meg over toaletter som har dorullholdere som bare slipper ett og ett ark.NEI. Dette er fremdeles en stor irritasjonsfaktor. Slike dorullholdere ser ut til å ha stor popularitet ute på markedet . Jeg møter dem til stadighet ute på offentlige toaletter. Kanskje sparer man penger på å innstallere slike holdere ved at det brukes mindre toalettpapir? De er iallefall i høyeste grad populære.
-Tenke først og snakke etterpå. Nei dette gjør jeg fremdeles . Nå i ammetåken i enda større grad enn før...
-Forberede meg på 2015. Dette målet har visst gått helt i glemmeboken. Plutselig var det 2015, og jeg var ikke forberedt i det hele tatt.
-Prøve å skrive mer sammenhengende tekst dersom jeg skal skrive mer på bloggen, da jeg har fått tilbakemelding om at "for mye bilder, og ingen tekst er skit". JEpp, ja og joda. Her har jeg da blitt skitgod ??
- Pusse opp de gjenværende delene av leiligheten. Ehh nei, men her om dagen diskuterte vi å pusse opp toalettet, noe som er et skritt i riktig retning..
-Fjerne hybelkaninene under sofaen oftere enn en gang i måneden. Har kjøpt ny sofa. Det teller som halvveis. Hybelkaninene er litt bedre skjult synes jeg.  Ellers skal jeg støvsuge i dag 
-Slutte å miste hår. Her har jeg totalt feilet, men tillater meg å skylde på shampo og tidligere graviditet. 
-Slutte å svi maten. Her har jeg blitt både bedre og verre... jeg har fått husmorbasillen . jeg tror det kan være relatert til at jeg er i permisjon. Dette har ført til at jeg har lagd flere matretter som jeg har klart å unngå å svi. I tillegg har jeg begynt å bake cupcakes uten at jeg kan forklare hvorfor. 

Det har imidlertid lykkes meg å gjentatte ganger glemme en kasserolle med vann i  den siste tiden. Noe som har resultert i kjeler som ser litt mer brune ut. Jeg koker ymse smokker , flasker etc med jevne mellomrom for å unngå at minste tilskudd i familien skal bli bakterieinfisert. Heldigvis har jeg en flott nese .. Så jeg kjenner alltid den vante svidde lukten i god tid før noe tar fyr... 
-begynne å bruke ordet "matnyttig" i uforståelige sammenhenger. Dette forsettet hadde jeg helt glemt. Dette er så flott at jeg viderefører det til 2015.
-Sjekke om jeg har flekker i trynet etter å ha sminket meg på badet. Lyset ute er anderledes enn lyset inne osv.... Nei... Dette gjør jeg i høyeste grad fremdeles
-Spise mer gulerot og bli gyllen i huden. Jeg spiste en gulerot her om dagen. Huden er ikke gyllen. 1/2 poeng for forsøket.
-Spise mer broccoli Nei
-Drikke mer vann. Cola er skit. NEi
-Spørre en fremmed på bussen hva vedkommende spiste til middag i dag, rett før jeg går av bussen.Nei dessverre. Viderefører denne til 2015
- Finne ut hvorfor tastaturet mitt plutselig slår seg over til engelsk tastatur i hytt og pine. Nei. Dette viste seg å være et uløselig mysterium.
-Tilegne meg kunnskap rundt et ubrukelig tema som jeg kan henvise til i tide og utide. Ja . Det har lykkes meg å begynne å brette papir også kalt origami. Dette har resultert i noen fancy, men totalt ubrukelige papirfigurer. Denne kunnskapen henviser jeg til med en gang en samtale blir litt kjedelig.
-Ta lappen..dvs. førerkortet. Nei...
-Skrive tre innlegg på bloggen i løpet av en dag- Dette har blitt gjennomført i dag. Jeg er således godt på vei mot å nå mine mål. Nei, men det har lykkes meg å skrive ihvertfall 3 innlegg i løpet av ett år

Konklusjon : Jeg vil si at jeg er relativt dårlig til å gjennomføre mål jeg har satt meg.

Har du gjennomført dine mål? Spiser du mye gulerot? har huden fått en gyllen farge og glød ?Fjerner du hybelkaninene, eller gjemmer du dem ? Fortsatt god tirsdag

2 kommentarer:

  1. Men dette gjør jo deg bare så menneskelig. Og vi andre (les: jeg) føler meg ikke så værst. Kommer sjelden til bunns i skittentøykurvene, men føler nå, etter å ha lest dette, at det ikke gjør noe :) Nina, du gjør verden til et bedre sted. Hengiven og ærbødig hilsen fra Fruen i Fusa.

    SvarSlett
  2. eg synes du e heilt topp Nina!
    Mvh en stor beundrer

    SvarSlett