onsdag 16. oktober 2013

Skrevet i går. Lagt ut i dag

Dette beskriver altså GÅRSDAGEN , og ikke dagen i dag .  Synes det er viktig å understreke , da jeg tror i dag kan bli helt anderledes!

Laptopen vi har hjemme er skit. tenkte bare jeg skulle nevne det. Kanskje noen lesere har lyst til å betale for ny, eller kanskje jeg kan få skribentstøtte?

Først vil jeg ta opp at pollen/avstemmingen er ferdig . Ti personer har deltatt, og flertallet mener at" bloggen er nyttig på treningsfronten, og gir dem en skikkelig BOOST i hverdagen". Synes at resultatet er gledelig siden jeg ved flere anledninger har nevnt ordet trening i mine innlegg.

Dagen i dag har vært innholdsrik. Blandt annet fikk jeg tilbragt ti minutter på Dolvik terminal, da bussen som går 15.59 ikke går helt til mitt endelige stoppested, men stopper på halvveien. Her fikk jeg rikelig tid til å fundere over livets mysterier,  fundere over hvem som bor på Dolvik og om denne holdeplassen med rette kan kalle seg en terminal? Etter å ha sett meg litt rundt konkluderte jeg med at det kan defineres som en terminal , siden stedet i realiteten har flere enn ett stopp for buss...Det har nemlig to busskur som man kan stå innunder når det regner, og to toaletter som bussjåførene kan ta i bruk når det røyner på. Noen kan ha vært av den oppfatning av at bussjåførene har hatt intens blæretrening eller kateter, og således ikke går på toalettet. Dette stemmer altså ikke. De går på toaletter, og to av disse befinner seg på Dolvik terminal. resten av turen hjem var relativt begivenhetsløs. jeg stod og holdt meg i en stang.

Da jeg kom hjem ble det spaghetti og kjøttdeig til middag . Ikke nødvendigvis fordi dette er den fastsatte "Kjøttdeigogspaghetti-dagen", men pga tidsbesparelse ble dette vurdert å være det beste alternativet. Sønnen fortalte ved bordet at han har i dag spist frokost og eplekake i barnehagen.( Eple er sunt, men kake er nok i gråsonen, for usunne ting skal vel ikke fremheves på bloggen. Jeg har imidlertid sett at flere har kakeblogg, så jeg lar kaken passere.)
Vi voksne har diskutert politikk, da det i dag faktisk har vært regjeringsskifte. Jeg må innrømme at jeg ikke har satt meg helt inn i hvem som har ansvar for hva, men har observert at barne og likestillingsministeren har en fiffig utdanning. Her står nemlig "fagbrev Butikkslakter". Jeg tenker at dette kan være en nyttig erfaring å ha når man tar fatt på denne jobben. Jeg savner imidlertid litt mer beskrivelser rundt den enkelte statsråd:. "Hun liker turer i skog og mark og peiskos" eller "han er en festlig fyr,og tar gjerne et glass vin i festlig lag." Et tips til Nrk når de dekker neste regjeringsskifte.

Jeg har også fått brev i dag av denne kjekke og hyggelige mannen. han bevilger lån til utvalgte personer, og det er 6 gang han sender meg et slikt brev. Jah... Jeg er så absolutt heldig. 

Etter å ha lest brevet på to sider, og alt med liten skrift på baksiden på den andre siden, så var jeg storfornøyd.




fornøyd Ole i trommelen

Hadde da rikelig med tid til å vaske Ole Brum, måle blodtrykket mitt og måle samboerens blodtrykk. (Presiserer at samboerens hånd har mer hår, sånn at dere kan se hvem som er  hvem)









perfektooo














litt høy puls til å sitte ved dataen...

2 kommentarer:

  1. Takk for et innholdsrik og inspirerende kommentar!

    SvarSlett
  2. Ja, hverdagen er rik på små øyeblikk. Skikkelig små.

    SvarSlett